Van Cairns naar Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Melanie Veer - WaarBenJij.nu Van Cairns naar Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Melanie Veer - WaarBenJij.nu

Van Cairns naar Townsville

Door: Mel

Blijf op de hoogte en volg Melanie

16 November 2013 | Australië, Townsville

Van Adelaide naar Cairns...

Ten eerste chek mijn foto's van het vorige reisverslag!

Op het vliegveld werd ik alweer gecontroleerd op bommen ofzo. In Sydney en Darwin ook al. Ik zie er verdacht uit denk ik hihi ??

Cairns wat een verschil, het begin van de oostkust, party! De eerste dag meteen lekker gaan zwemmen in een lagoon die tegenover ons hostel ligt. Deze lagoon is openbaar voor iedereen en er is free wifi, free bbq area en free entree!

Duiken en snorkelen in het great barrier reef. We hebben een onderwatercamera gehuurd om mee te nemen. We vertrekken met de boot naar het rif en de helft van de mensen op de boot wordt ziek! Gelukkig kon ik me inhouden :). En daar gaan we uitleg en mijn eerste introductieduik van 40 minuten! Ik was too excited wat is dat geweldig mooi!! En vooral het gevoel dat je zo lang onder water bent. Tijdens het snorkelen ook veel gezien. S'avonds zijn we uit gaan eten met 2 nederlandse meiden Tamara en Lisette bij een Irish pub waar ze de famous beef pie hebben. Jammiee..

2 dagen in een rainforest geweest wat erg leuk was. We hebben gekozen voor een actieve tour in Yungaburra. Mountainbiken, kanoeen en hiken, super leuk maar ff afzien dat mountainbiken met die bergen pfoee. Super leuk hostel het voelde als thuis.

Vanuit cairns zijn we naar Townsville gegaan met de bus. En hebben eens lekker hollandse pot gemaakt( aardappelen, spinazie en snitzel ). In Townsville zelf is niet zo heel veel te doen dus zijn we naar de Castle Hill lookout gelopen. Weer een lekkere workout 1 km berg op! Het was het waard. Omdat we niet wisten wat we verder nog wilden doen hebben we besloten vandaag de ferry te pakken naar Magnetic Island en daar het eiland te gaan verkennen en met resultaat! Omdat we de hele week toch al zo actief bezig waren dachten we waarom ook niet!
Dus vroeg in de ochtend vertrokken eerst 2 km lopen naar de ferry en vervolgens de forts track 6km te lopen( jaaa we hebben een wilde koala gezien, helemaal blij waren we ). Daarna langs alle bounty strandjes gelopen 5km berg op berg af....... Je kunt wel raden wat er nu gaat komen.. Helemaal kapot waren we 32 graden en zeer zware benen van gisteren nog. Naar de pub geslenterd om een biertje te pakken. Dit was met stipt mijn lekkerste biertje ooit! We hebben ons handdoekje gepakt en zijn gaan liggen snurk snurk uurtje pitten en op naar een stuk van het eiland waar tussen 4 en 5 de Rock Wallaby's naar het strand komen om te eten. Ze eten gewoon uit je hand en maken ook nog ruzie wie welk stukje appel mag hebben!! Een wallaby had een kleintje in de buidel( een joey noemen ze dat ) zo lief. Terug met de ferry en weer 2 km lopen naar het hostel. En na 15 km zijn we zo moe dat we geen dansjes meer kunnen doen( geen voetjes van de grond ) en een lekkere pizza gegeten hebben =D

Morgen vertrekken we verder naar het zuiden Whitsunday Eilanden here we come!!!

Leuk om te zien hoeveel mensen me volgen en wat een leuke reacties allemaal! Leden van de golfbaan, ook al ben ik er niet, jullie zijn me nog niet vergeten zie ik, super dat jullie me volgen!!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik thuis en de vertrouwde mensen om me heen al begin te missen. Dat neemt niet weg dat ik het hier geweldig heb en nu al een super ervaring rijker ben.

Liefs van mij vanuit Townsvile

  • 16 November 2013 - 13:27

    Britt :

    Hej Mel!!
    weer een leuk verhaal om te lezen en vooral dat je t zo goed na je zin hebt!
    geniet ervan meid! xxx

  • 16 November 2013 - 14:05

    Marianne:

    Hoi Melanie,
    weer een leuk verhaal en leuke foto's! fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt.
    nou, voor het weer hoef je hier niet te zijn, het is koud en nat.
    daar kijkt het toch een stuk aangenamer.
    groetjes Marianne X

  • 16 November 2013 - 16:47

    Yvon Krebbers:

    Mel, wat een leuke verhalen allemaal, en wat een indrukken allemaal, dit is zeker een reis om nooiiit meer te vergeten, geniet er nog van, maar dat gaat zeker lukken.groetjes yvon.

  • 18 November 2013 - 09:42

    Wilma En Willy:

    Heej Melanie and friends,
    Ja, het doet me weer terug brengen in de tijd dat wij daar waren, geweldig allemaal!
    En inderdaad, de kangaroo's komen zo uit je hand eten! Ik herinner me ook nog een plek waar ontzettend veel kakatoe's waren en als je daar niet oppaste dan haalde ze je het eten van de bord, kan op Withsunday Islands geweest zijn, dus op gepast daar, maar wel leuk.
    Wij doen hier in ons kouwe landje zo nu en dan een Greensome op Bleijenbeek, inmiddels met handschoenen en dikke jassen aan ( voor jouw nauwelijks voor te stellen ) maar het wordt al echt koud hier. Dus van het klimaat hier, mis je niks. En wat hoorde ik je zeggen....zin in pepernoten e.d.???
    Ik weet in de buurt bij Sydney is een nederlands winkeltje, genaamd The Dutsh Shop...en daar hebben ze dat soort lekkernijen ook! Maar daar heb je nu weinig aan als je nog ver van Sydney vandaan bent. Anderzijds, je hebt geen idee dat je de feestmaand tegemoed gaat want het voelt geheel geen Sint en Kerst, laat staan oud en nieuw, want dat viert men buiten op het strand om het zo maar te zeggen. ik weet niet wat jullie plannen zijn maar Oud en Nieuw in de stad Sydney is geweldig!!!! Ik kan je alleen maar zeggen dat wij Australië ook altijd geweldig vinden! Dus trek nog maar lekker rond daar en geniet ervan.
    En wellicht is Sint er volgend jaar weer????
    Groetjes, liefs van ons Wilma en Willy XXX




  • 23 November 2013 - 15:56

    Mam:

    mooie fotos ,ik zou heel graag ook daarheen komen om te duiken dat wil ik weleens meemaken .het fascineert me al bijna mijn hele leven DE ZEE,hoe mooi het daar is. als de feestdagen voorbij zijn dan gaat het snel weer thuiswaarts. groetjes en liefs mama.

  • 25 November 2013 - 15:28

    Roos:

    Hoi Melanie,

    Wat een prachtige onderwater foto's van jou.(en van de vissen). Wat maak jij veel mee,helemaal geweldig.
    Er zullen best veel meiden jaloers op jou zijn. (en ook volwassenen)

    Ik kan alleen maar weer zeggen geniet van deze maanden,ze nemen ze je nooit meer af.

    Wij op de golfbaan missen je wel op de maandag. (op de andere dagen natuurlijk ook)

    Heel veel groetjes vanuit het koude Siebengewald.

    DOEI DOEI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 11507

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 02 Februari 2014

Travel Australia & New Zealand

Landen bezocht: