de tijd vliegt - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Melanie Veer - WaarBenJij.nu de tijd vliegt - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Melanie Veer - WaarBenJij.nu

de tijd vliegt

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg Melanie

06 November 2013 | Australië, Adelaide

Al bijna 1 maand in australie! De tijd vliegt helaas. Ik maak zoveel mee dat het teveel is om allemaal te verwerken in verslagen dus details komen wel als ik terug ben. Ik ben nog steeds van plan gewoon naar huis te komen lieve mensen :)

De afgelopen week heb ik in de outback gezeten zonder internet en zonder mobiel netwerk. Nu weet ik weer hoe het een paar jaar geleden was zonder mobieltje en social network. Echte gesprekken onder het eten en bij het kampvuur, geen mensen met een telefoon voor hun neus die eigenlijk maar half luisteren omdat ze te druk zijn met het bijwerken van hun status of eindeloze nutteloze groepsgesprekken voeren op whatsapp. (Ja papa en mama ik weet dat jullie nu denken , he he ze snapt het). Het beviel ontzettend goed moet ik zeggen. Maar iedereen weet dat de realititeit tegenwoordig anders is. Vandaag mijn iPhone aangezet en hij ontplofte bijna van alle berichten!

Kokkies van Bleijenbeek ik begin jullie broodjes chef te missen! Het enige wat ze hier aan brood eten is WIT of meergranen ( wat volgens mij nog half wit is) sandwich brood. Ik begin erg creatief te worden met het bereiden van cheap meals en ik moet zeggen de makkelijke maaltijden van 24 kitchen zijn er niks bij hihi! Rudolf met zijn 30 minuten ik doe het in 15 minuten ;) en het smaakt ook nog.

Ik heb nu zoveel verschillende mensen leren kennen wat erg leuk is. Italianen, engelse, zwitserse, franse, canadese etc. erg veel Europeanen hier. Het leuke is dat ik iedere keer mensen tegen kom die ik al eerder heb ontmoet bij een hostel of tourtje!

Omdat ik en Rianka( meisje waar ik nu samen mee reis ) een tourtje hadden geboekt bij een touroperator mochten we mee naar een restaurant/bar om wat te gaan eten en drinken met korting. Eenmaal aangekomen konden we deelnemen aan een aantal spelletjes. We twijfelde maar uiteindelijk toch meegedaan( ik had een goed voorgevoel over dit spel :D ). Ik moest zoveel mogelijk wasknijpers aan Rianka vastzetten in 60seconden. We waren als laatste aan de beurt en het record stond op 29 wasknijpers. Nou daar gaan we ik zet de turbo aan en begin als een gek wasknijpers aan handen en oren te zetten en de 60 seconden waren voorbij..... Tellen 30 wasknijpers YES. Uhhhh wat hebben we gewonnen?? 3 dagen fraser island ter waarde van 315 dollar woooooeew!

Paar dagen later zijn we vertrokken om een 3 daagse tour in Darwin te doen. Samen met 15 andere beginnen we de tour in Darwin. Eerste 2 dagen Kakadu National Park. We zijn naar de Mary River geweest(helaas daar geen krokodil te zien) toen door naar Ubirr Rock aboriginal tekeningen en een mooi uitzicht. Daarna door naar de camping in de bushbush. Ik heb de eerste nacht niet geslapen omdat ik bang was dat er spinnen of slangen in mijn tent en slaapzak zaten. Uiteindelijk zaten er alleen 2 gekko's voor zover ik weet.
De dag erna zijn we gaan zwemmen boven op een berg in een soort lagoon, heel bizar om dat aan te treffen boven op een berg! S'avonds in een swag geslapen zonder tent in een soort schuur zonder muren alleen een dak( zeer slecht geslapen omdat het 28 graden was ofzo in de nacht dus ben rondjes gaan lopen omdat ik gek werd ik die swag van de hitte en de muggen )
De 3de dag naar Litchfield. 3 watervallen bezocht. Doordat ik ging zwemmen kwam ik erachter dat ik iets op mijn enkel had( het was een brandend gevoel ). Ik vroeg de tourguide wat het was.... Spinnenbeet IEEEE. Niet gevaarlijk anders had ik het wel eerder gemerkt zei hij. Ik heb zelfs een kleine krokodil zien zwemmen bij de waterval. Hij zwom onder mij dus ben meteen uit het water gegaan ook al doen ze niks ik vertrouw ze niet.

Na de tour heb ik een paar dagen in een hostel geslapen om bij te komen. Eind oktober zijn Rianka en ik naar Alice Springs vertrokken met een 2 day overnight express( 1 overnachting in een hostel ). 1500 km gereden in 2 dagen pff....

Paar dagen in Alice Springs geweest om daarna op tour te gaan naar the red center. Eerst dag naar Uluru(ayers rock). We ontmoeten de groep en er zitten 8 fransen in!!! Die bijna geen engels spreken.... Zeer vermoeiend. Ik heb de zonsondergang en zonsopkomst gezien bij Uluru en Kata Tjuta wauw en ik heb geslapen onder de sterren bij een kampvuur. Een van de mooiste ervaringen tot nu toe! ( Tien en Frits ik heb ze heel goed bekeken en aan jullie gedacht :) ) gelukkig koelde het hier in de nacht af en kon ik heerlijk slapen.
We hebben veel gewandeld ( de mooiste dingen zijn moeilijk bereikbaar dus zwetend de berg op ).De laatste dag doorgebracht bij Kings Canyon wat de mooiste hike was tot nu toe. 15 minuten stijl omhoog hiken bezorgd je een natte rug en zelfs een beetje spierpijn de volgende dag.

De dag er na ben ik met de bus bijna 700 km gereisd naar Cooper Pedy, een ondergrondse mijnstad waar je opal kunt vinden. Ongelofelijk om te zien. Ik sliep onder de grond in een kamer zonder deur??? Ik ben naar een old mine geweest en zelfs de kroegen en restaurants zijn onder de grond! S'avonds met de nachtbus naar Adelaide.

Nu een dag relaxen in Adelaide om morgenvroeg weer op het vliegtuig richting Cairns te vliegen!

Ik kan zeggen dat ik de afgelopen weken in een hostel, een swag, open air bij een kampvuur, onder de grond en in de nacht van 5 op 6 november( my birthday) in de bus heb geslapen!

De foto's volgen nog!

Liefs van Mij

LIN IK MIS JE <3

  • 06 November 2013 - 08:19

    Marianne:

    Hoi Melanie, allereerst nog van harte gefeliciteerd met je 24e verjaardag! schitterend om te lezen wat je allemaal mee maakt en dan die foto's, zo krijgen we een beetje een beeld. Dit nemen ze je nooit meer af. nog veel plezier en geniet er van. groetjes en X Marianne

  • 06 November 2013 - 08:59

    Linda Van Der Veer:

    Hee Mellie! Supergaaf wat je daar allemaal doet, echt alleen maar leuke dingen! EN wat een mooi land is Australië. Lijkt me heerlijk om weer helemaal back to basic te gaan! Vooral dat onder de sterrenhemel slapen klinkt goed! Ik heb al een wijntje met Lotte en Romy op jouw verjaardag gedronken! Vier je het zelf ook goed?!! Héél veel plezier nog! En ik mis jou ook Mel!! xxxxx héél véél liefs Lin

  • 06 November 2013 - 09:05

    Tien:

    Lieve Mel,wat heerlijk om weer wat van jou te horen,wat een avontuur,toen ik las dat je onder de sterrenhemel hebt geslapen,en aan ons hebt gedacht,kwamen de tranen.jeetje Mel,wat zijn we trots op jou.geniet nog waanzinnig.en ik wacht weer met smart op je volgende verslag.heel veel knuffels van Frits Max en 10.xxx

  • 06 November 2013 - 21:47

    Pap Mam En Chan:

    heeee poppetje hele dikke kussen van ons voor je verjaardag.
    het is alweer een maand geleden dat we je naar schiphol brachten,de tijd gaat best wel snel toch? wij vinden het superleuk wat je allemaal meemaakt.
    heb je nog geen wombat kunnen knuffelen?(neeee frits en tien ,een wombat is geen australier) :)
    mamma en ik missen wel de duitse broodjes die je tussen de middag vaak meebracht, maar dat maken we wel goed met een lekker duits ontbijt zo gauw je weer terug bent.
    dikke knuffel van ons

  • 08 November 2013 - 10:18

    Hennie En Dinie:

    Hai Melanie,

    Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat een super verslag van wat je allemaal meemaakt, echt te gek, zou wel met je willen ruilen.
    Maak er nog iets moois van de komende tijd, dat zul je zeker wel doen jou kennende, geniet ervan en we zien uit naar je volgende bericht.
    Groetjes en een dikke pakkerd ook nog voor je verjaardag.

    Hennie en Dinie

  • 08 November 2013 - 15:39

    Sandra:

    Ha Mel,
    Uit het zonnige thailand wens ik je ook nog proficiat.
    Ik zat al bijna elke avond te kijken of je wat geschreven had.
    Fijn om te horen dat je het er zo naar je zin hebt en zoals je ziet een maand is zo voorbij.
    Voor mij zit de vakantie er bijna op maar jij mag gelukkig nog even.
    Dus geniet er nog van en dan zie ik gauw weer.

    Dikke kus sandra

  • 10 November 2013 - 19:07

    Ron En Tiny Beumer:

    Melanie wat leuk om jou weer te zien en wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Wij volgen jou op je wereldreis. Groetjes en liefs van tiny en ron van bleijenbeek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 11516

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 02 Februari 2014

Travel Australia & New Zealand

Landen bezocht: