van de Ozzie's naar de Kiwi's - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Melanie Veer - WaarBenJij.nu van de Ozzie's naar de Kiwi's - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Melanie Veer - WaarBenJij.nu

van de Ozzie's naar de Kiwi's

Door: mel

Blijf op de hoogte en volg Melanie

10 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

De beste wensen nog allemaal! Het is al even geleden dat ik iets geschreven heb dus vandaar weer even een berichtje. Allereerst bedankt voor alle berichtjes met kerst en nieuwjaar!  2,5 week Brisbane was super. Ik ben blij dat ik Brisbane heb gekozen om 2,5 week door te brengen. De dagen voor kerst ben ik nog best druk geweest. Ik ben al sinds Surfers Paradise illegaal aan het reizen met de trein en bus" shame on me". Sanne was student in Goldcoast en heeft een studentenkaart gekocht die ik zelf kan opladen zonder dat ik een studentenkaart hoef te laten zien. Je loopt alleen het risico dat de security komt en je kaart komt controleren, dan moet je de studentenkaart tonen. Nu heb ik al veel met de bus en trein kunnen doen met 50% korting hihi. Samen met Erik ben ben ik naar Stradbroke Island gegaan met de trein en de ferry. Daar super mooie dingen gezien. Stranden die leeg zijn geen mensen te bekennen, zeeschildpadden en kangaroos.  We liepen op een pad en hoorde iets ritselen we stopten en liepen in die richting en ja hoor, achter de boom verscheen een koppie een grote kangaroo.  Erik is groot maar als deze op zijn achterpoten gaat staan wordt je bang. Hij keek ons aan en kruiste ons pad. We liepen iets dichterbij en keken naar rechts lagen er daar nog 3!! Op de terugweg kwam de security. Oke ik kreeg het warm dat snap je wel. Ik hou mijn kaart voor zijn apparaat en hij zegt; thank you en loopt door :) hoeveel geluk kan een mens hebben?! Hih

iSamen met Nathali ben ik naar de kerstparade geweest wat erg leuk was om te zien. Op kerstavond vond onze georganiseerde barbecue plaats. Er waren 45 mensen gekomen!!! Goed plan van Martje en mij dacht ik zo. En dat alles door een berichtje op facebook te plaatsen. Er waren mensen uit allerlei verschillende landen en we hebben er een super gezellige avond van gemaakt. Met kerst zelf hebben we kerstdiner in het hostel gegeten. Martje en ik zaten in een klein knus hostel met vooral veel Duitsers.Oudjaarsdag was niet veel speciaals( geen oliebollen van mam ). Om 11 uur zijn we met een paar mensen uit het hostel naar Southbank gegaan om het vuurwerk te kijken. Je mag hier zelf geen vuurwerk afsteken. De gemeente steekt het af vanaf een boot op de rivier, vanaf de hoge kantoorgebouwen en vanaf de brug. Dit doen ze op muziek!! Het uitgaan was wat minder omdat het toch anders is als thuis met je eigen vrienden.De dagen erna zijn we veel opgetrokken met de mensen in het hostel en dan merk je toch wel dat als je langere tijd in een hostel zit je echt vrienden maakt. Samen eten, filmpjes kijken en zwemmen in de lagoon.

Omdat Martje naar Melbourne vliegt en ik naar Nieuw-zeeland hadden we afgesproken om de laatste dag iets leuks te gaan doen. En wat denk je... begint er om 4 uur een tropische storm :( dus uurtje gewacht en naar de stad gegaan. Daar hebben we samen sushi gegeten en zijn daarna met de gratis ferry over de rivier gaan cruisen.. erg mooi om te zien vanaf het water.Tas inpakken naar 2,5 week valt niet mee. Alles ligt overal. Ik heb heel wat kleren weggegooid omdat ik mijn backpack een nieuwe garderobe heb gegeven :) ook heb ik een tablet gekocht omdat ze hier goedkoper zijn. Kermiskadootje voor mezelf aangezien niemand hier iets koopt voor mij ; ). Jammer om weg te gaan als je leuke mensen om je heen hebt.Ik durfde eigenlijk niet meer met de studentenkaart te reizen maar toen ik hem in wilde leveren en mijn 5 dollar borg terug wou vragen zei het meneertje van de treinen dat ik het beste gewoon in kan stappen omdat er nog 1 dollar opstond en de kaart daarna het beste weg kon gooien.( de kaart kan in de min en de rit naar het vliegveld koste me 16 dollar). Ik zei dat ik mijn studentenkaart niet bij had en dat ik geen problemen wou veroorzaken.  Weetje wat het meneertje zegt??  Nee je verlaat het land toch. Nouja dat laat ik me geen 2 keer zeggen.. ingestapt en toen ik uitchekte op het vliegveld stond mijn kaart op -15 dollar hahaha!!!  Toen ik eenmaal in het vliegtuig zat en de wieltjes de grond niet meer raakte besefte ik dat ik waarschijnlijk Australië voorgoed verlaten had. In de 2 weken Brisbane heb ik veel na kunnen denken over wat ik eigenlijk allemaal gedaan heb deze 3 maanden. Omdat ik zoveel gezien en gedaan heb had ik daar niet echt tijd voor. Het was geweldig! Als ik nu mijn foto's bekijk ben ik zo dankbaar voor allles wat ik hier heb mogen doen en heb geen moment spijt. Ik wil helemaal niet naar huis na Nieuw-zeeland. Maar ik moet en ik besef ook dat ik zeer tevreden moet zijn met deze kans.

Vlucht verliep goed alleen ondervragen ze je wel bij de douane omdat je alleen reist. Jan-Claire( een kennis van Aad )haalt me op van het vliegveld. Ik heb haar onmoet op de golfbaan toen ze in Nederland was. Ze neemt me mee naar het huis waar zij op dit moment verblijft. Een afrikaanse vrouw met kiwi man. Ze noemen de Nieuw-zeelandse bevolking kiwi's! Een kiwi is een veelvoorkomende vogelachtig beest die niet kan vliegen. Wat een geweldige mensen! Super om met mensen uit verschillende landen reisverhalen te delen.De dag erna neemt Jan-Claire me mee naar de stad voor een geweldige lunch. Samen zijn we naar de tower gegaan een uitkijkpunt in de stad en hebben we pizza gegeten. Ook hebben we Jef en zijn dochter bezocht( ook een vriend van Aad ) misschien dat ik naar zijn boerderij ga als ik tijd heb op het zuidereiland. Ook zijn dochter gaat naar Queenstown als ik er ben en heeft me uitgenodigd voor een diner. Ik hou nu al van het land de mensen en de sfeer. Een heel ander gevoel als wat ik in Australië had( niet dat het daar niet mooi was ;) ). Om 20.00uur pakte ik de bus naar Wellington en nam afscheid van deze lieve mensen. Om 6.30 in de ochtend kom ik aan en kijk uit het raam.. Mijn mond viel open en kon mijn ogen niet geloven!! Wat is dit een mooi land ik heb de laatste  minuten van de busrit uit het raam gekeken en dat is nog maar het begin van deze trip...Heel veel liefs Melanie

  • 10 Januari 2014 - 08:25

    Anneliese Suppers:

    Mel , welkom in kiwi land.
    Aan new zealand heb ik mijn hart verloren ga ook naar Rotarua bij de maories.

    groetjes anneliese

  • 10 Januari 2014 - 21:05

    Ria Keijsers:

    Heel veel plezier in kiwiland. Ik geniet van je verhalen en foto's
    . Liefs en dikke hollandse knuffel ! Vergeet ons niet, ons landje heeft ook mooi plekjes !

  • 22 Januari 2014 - 16:37

    Carly:

    hoi mel fijn dat je dit een prachtig land vind. dit is echt een uniek land. daar zou ik ook wel willen wonen,een nieuwe wereld. maar ja aan alles komt een einde.ik zie je gauw,tot 2februarie,liefs van mam en pap,linda en chantal.

  • 27 Januari 2014 - 10:30

    Wendy:

    Ha Mel,

    Klinkt geweldig!!
    Dus nieuw zeeland is nog veel mooier dan Australië?
    Kei leuk dat je dan met dat land eindigt.
    Lekker genieten die laatste weken.

    Liefs wen

  • 28 Januari 2014 - 10:47

    Willy & Wilma:

    Hi Melanie,
    Alles okay overthere? We nemen aan dat je je gruwelijk aan het amuseren bent! Bijna geen tijd voor verslagjes. Ja, je bent met je laatste daagjes bezig van jouw avontuur "Down Under", wat is de tijd snel gegaan en dat moet voor jouw super snel zijn gegaan! Maar voor straks een geweldig mooie tijd om op terug te zien! waar ben je nu? Auckland? Is dat je vertrekpunt zaterdag? In ieder geval, nog veel plezier daar en kom safe naar huis . Doe wel een extra jasje aan! Wij hebben hier iets andere temperaturen als dat jij gewend bent. Maar de winter hier valt tot nu toe mee, geen extreme dingen!
    Goeie reis en we zien je snel op Bl'beek
    XX Groetjes Wilma en Willy

  • 29 Januari 2014 - 08:26

    Marianne:

    hoi Melanie, ik heb gisteren je moeder nog gesproken. geniet weer van je laatste dagen daar.
    en een hele goede reis vrijdag tot zondag. ik hoop je snel te zien. misschien wel op de golfbaan.
    groetjes en XXX Marianne

  • 31 Januari 2014 - 14:39

    Mam:

    dit is een laatste berichtje ,fijn dat je deze ongeloofelijke reis heb mogen maken,maar aan alles komt een eind.een rondje vliegen en je bent weer hier aan de andere kant van deze aardbol,nederland het land van snert en stampot.XX liefs,mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 11509

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 02 Februari 2014

Travel Australia & New Zealand

Landen bezocht: