I LOVE AUSTRALIA - Reisverslag uit Darwin, Australië van Melanie Veer - WaarBenJij.nu I LOVE AUSTRALIA - Reisverslag uit Darwin, Australië van Melanie Veer - WaarBenJij.nu

I LOVE AUSTRALIA

Blijf op de hoogte en volg Melanie

21 Oktober 2013 | Australië, Darwin

Jes, I fell in love with Australia! Sorry van de korte afgeraffelde 2 verhaaltjes maar ik had bijna geen tijd omdat ik nog in de georganiseerde reis zat. Nu ben ik vrij te gaan waar ik wil en dit is zo mooi maar ontzettend duur. Oke, het vervolg van Manly...

Vanuit Manly ben ik naar Sydney gegaan naar het City Resort Hostel( klinkt ontzettend leuk was het niet ). Ik kwam aan samen met 3 andere meiden en kreeg de sleutel voor de kamer. JEZUS wat een bende echt een rommel, het stonk en de keuken was super vies trof er ook nog een kakkerlak aan. Ik dacht shit waar ben ik mee bezig( op dat moment had ik even een down momentje en kon ik het opkikkertje van Anneliese wel gebruiken ;) .. Ik miste mijn eigen appartement waar ik met niemand rekening hoef te houden en waar ik rust en tijd voor mezelf heb. Nu sliep ik op een kamer met 3 mannen 2 andere dames. Ik heb de eerste nacht samen met mijn backpack in bed geslapen ( HAHAHA ) ik dacht als er maar niemand aan mijn spullen komt want lockers waren er niet. De dag erna ging al beter ik dacht back to basics en mezelf ff moed ingepraat. Ik kom mezelf tegen en dat is af en toe goed. s'avonds toch gekookt in de keuken en met 4 personen uit een pan gegeten( minder afwas :) )

Vanuit Sydney had ik samen met Rianka een airport shuffle geboekt om naar het vliegveld te gaan. KOMT DIE TOCH FF 3 KWARTIER TE LAAT je weet wel hoe ik daar gestaan heb aangezien ik niet tegen mensen kan die te laat komen of hun afspraken niet na komen. Nou gelukkig optijd op het vliegveld op naar de Check-In. Kunnen ze onze namen niet vinden hohhhhh.. vervolgens 3 kwartier bij de chek in gestaan om je beste engels uitleggen dat je via de telefoon geboekt hebt en je naam en gegevens moest spellen. Uiteindelijk toch gevonden( ik stond geboekt onder de naam Malamelan. ( we hebben er wel een voucher van 50 dollar voor de volgende vlucht uit weten te halen :D )

Darwin: HOT! 32 graden hier. Ik had het warmer verwacht dus het is een meevaller. Eenmaal aangekomen in ons hostel hoopten we dat het dit keer wel goed was. En ja SUPER echt een heel mooi en leuk hostel super schoon. Samen met Rianka blijf ik hier nog 5 nachten en dan ga ik een 3 daagse Kakadu tour doen met overnachting in de rimboe, 2 daagse tour naar Alice Springs vervolgens 3 daagse tour naar Uluru, Kings Canyon en Ayers Rock :D:D:D:D. Inclusief sleeping open air under the stars!

Nu eerst Darwin: We zijn gewoon een stuk gaan lopen en kwamen op super mooie plekken. Een soort modder strand met allerlei rotsen en stenen. Er was helemaal niemand te bekennen dus we zijn daar mooi gaan rondlopen en foto's gaan maken. Daarna zijn we een bosje ingelopen( of dit een goed idee was....) We kwamen een super grote spin tegen GATVERDAMME. 10 cm bij 10 cm zwart met geel. Ik schrok me kapot dat was dus de eerste ontmoeting met een dodelijke spin, foto gemaakt en meteen weggerent.

Gister avond zijn we naar de bar bij ons hostel geweest en hebben daar een footballteam ontmoet uit Victoria. heheehe hele avond gratis bier drinken niet verkeerd met die prijzen hier( 6 dollar per biertje ). Een paar jongens dachten grappig te zijn en hebben 4 aboriginals van de straat geplukt en gevraagd of ze een biertje kwamen drinken bij ons. Zo gezegd zo gedaan daar zaten we dan met 4 aboriginals dames aan tafel met een biertje en ze hebben ook nog humor, geweldig.

Sorry dat ik nog niet zoveel foto's erop heb gezet maar ze staan allemaal op mijn fototoestel en blijkbaar werkt de usb niet in de computer helaas. Vanaf mijn telefoon lukt het wel.

Dit was het weer even..

Heel veel zonnestraaltjes vanuit Darwin die kunnen jullie wel gebruiken.

Melanie




  • 21 Oktober 2013 - 07:01

    Leonie Robben:

    Wat een gaaf verhaal mel!
    Ik blijf je volgen. Geniet ervan en pas op jezelf
    X

  • 21 Oktober 2013 - 07:49

    Danielle:

    Wat leuk mel... Geniet er maar goed van want zo iets maak je maar een keer
    In je leven. .. :-))

    Xx Danielle

  • 21 Oktober 2013 - 08:16

    Marianne Derkx:

    hoi Melanie, kei leuk om jouw verhalen allemaal te lezen. ik kijk elke dag even of je iets hebt geschreven.
    ben benieuwd naar de foto`s. nog veel plezier en zorg goed voor jezelf. groetjes Marianne xxx

  • 21 Oktober 2013 - 09:38

    Mariska:

    Met wie ga je de 3-daagse tour naar Uluru doen? Kan The Rock Tour aanraden, dan slaap je eerste nacht écht in de wildernis ipv op een campsite en waren de jongste mensen bij!

  • 21 Oktober 2013 - 12:14

    Ria Keijsers:

    Hoi Mel, heerlijk meegenieten van je reis, iedere x weer benieuwd naar je verhaaltje, pas goed op jezelf, go for it and enjoy ! Liefs Ria.

  • 21 Oktober 2013 - 12:46

    Anouk Janssen:

    Haa Mel!

    Wat klinkt het allemaal geweldig!! Afgezien van die grote spin dan haha! En ik zie helemaal voor me hoe je lekker knus met je backpack in bed hebt gelegen... Ook al kun je de foto's nu niet uploaden, maak er veel! Alle herinneringen vastleggen! Geniet, geniet, geniet!!

    x Anouk

  • 21 Oktober 2013 - 15:52

    Mariska:

    Oh ja, nog een tip: niet alleen lopen 's avonds door Alice Springs, daar zijn de aborginals 's avonds niet zo gezellig...

  • 21 Oktober 2013 - 16:28

    Tien:

    Hey Lieve Mel

    Heerlijk om te lezen,wat een ervaring zeg!!!
    Let goed op jezelf,heel veel liefs van Frits Max en 10
    Ik kijk iedere dag even.
    xxx

  • 21 Oktober 2013 - 17:01

    Gardie:

    Ha die Mel,
    Je staat nu bij de favorieten dus kan ik je mooi blijven volgen. Vorige week nog f met je moeder gesproken. Had tijdens je vlucht wel in de rats gezeten maar nu ging het weer goed. Heel veel plezier en geniet ze xx

  • 21 Oktober 2013 - 17:21

    Jody:

    Super mel.. ik had niet eerder tijd om te lezen,
    maaar ILOVEIT!
    geniet ervan meissie.. mis je hier wel! xxxx <3

  • 23 Oktober 2013 - 15:00

    Wendy:

    He Mel,

    haha jij en die spin, daar hadden opnames van moeten zijn:)
    Veel plezier daar en als je naar Ayers Rock gaat, denk aan de vloek van Uluru en neem geen stukje steen mee naar huis:)
    Benieuwd naar je foto's, hoop ze over paar maanden te kunnen zien. liefsxx

  • 25 Oktober 2013 - 10:56

    Piet/Annie:

    Ha die Mel! Wat een superverhaal zeg. Ben best wel een beetje jaloers op je, maar van de andere kant ook weer niet want voor mij is het allemaal ietskes te avontuurlijk. Veertig jaar geleden had ik wel iets voor gevoeld. Heb best wel veel bewondering voor je hoe het allemaal flikt. Ga verder lekker genieten, loop vooral geen lekkere aboriginal tegen het lijf want we kunnen je hier (BLB) niet missen.
    Liefs.
    P&A

  • 03 November 2013 - 00:43

    Roos Roelofs:

    Hallo Melanie,
    Wat leuk om jouw reis via deze site te volgen. En zoals ik kon lezen maak je ook van alles mee.
    Geniet dus maar lekker van de trip, want de tijd gaat snel.

    groetjes vanuit het herfstige Siebengewald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 11503

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 02 Februari 2014

Travel Australia & New Zealand

Landen bezocht: