Laatste bestemming in Australie is bereikt! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Melanie Veer - WaarBenJij.nu Laatste bestemming in Australie is bereikt! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Melanie Veer - WaarBenJij.nu

Laatste bestemming in Australie is bereikt!

Door: Mel

Blijf op de hoogte en volg Melanie

19 December 2013 | Australië, Brisbane

BRISBANE! Mijn laatste bestemming in Australie. Ik kan zelf bijna niet geloven wat ik zojuist getypt heb.. maar helaas is het wel waar.

Op naar de boerderij en een eenzame wereld. Zoals sommige van jullie wel al gehoord hebben heb ik een dip gehad. De boerderij was voor mij de beste les die ik tot nu toe geleerd heb. Ik voelde me zo ontzettend ongelukkig daar. Ik werkte tot lunch tijd en daarna verveelde ik me de hele dag. Ik zat alleen( geen andere backpackers ), 20 km van de bewoonde wereld, in een caravan mijn tijd uit te zitten. De familie was zelf de hele dag druk. Kinderen op school, vader werken en moeder deed het huishouden en het werk op de boerderij. Als de kinderen van school thuiskwamen vermaakte ik me wel. Aangezien ik totaal niet tegen verveling kan en dan ga nadenken over thuis en werk ging het helemaal mis daar. Na 3 dagen werd ik zo gek van alle gedachtes dat ik heb besloten om te gaan. Nu realiseer ik wat ik thuis heb en dat de mensen die ik daar om me heen heb echt zoveel waard zijn. En ik weet ook dat ik niet over werk na moet denken maargoed dat is niet makkelijk als je in the middle of nowhere zit. Ik heb de bus gepakt naar Goldcoast om daar een meisje te bezoeken die ik heb leren kennen op de whitsunday's. En ja pap je hebt gelijk!! Whatever makes you feel bad leave it, whatever makes you smile keep it :) I mis you daddy.

Ik had echt weer zin om te reizen en verder te gaan. Ik sliep in een luxe appartement met zwembad voor 12 dollar per nacht! HELEMAAL SUPER NATUURLIJK :D:D:D Na Fraser Island zijn Rianka en ik uit elkaar gegaan omdat ik ging werken op de boerderij. Ik belde haar op dat ik Goldcoast zat en wat bleek, ze zat maar 3 km van me af! Meteen de dag erna afgesrpoken bij een koffie tentje om elkaar weer te zien. En wat denk je we waren zo blij om elkaar weer te zien en besloten om samen 3 dagen naar Byron Bay te gaan om daar definitief onze eigen weg te gaan.

In Byron Bay hebben we samen lekker Burrito's gekookt en zijn uitgeweest. Tijdens de avond in Cheeky Monkey's heb ik weer een prijs gewonnen. Kayakken met Dolfijnen( nou geen dolfijnen gezien terwijl we van iedereen verhalen hoorde dat het zo geweldig was ). Mochten we gratis terugkomen wat niet ging omdat we allebei de dag erna vertrokken, jammer. Ook ben ik in Nimbin geweest( hippie town ) super grappig dorp. Dit is het dorp waar je wiet kunt kopen en alle oude vrouwtjes verkopen daar cookies( wiet koekjes haah ).Het is nog steeds illegaal dus ergens snap ik niet waar het dan mis gaat daar, de winkels staan er vol mee. De laatste dag zijn we naar het meest oostelijke punt van Australie geweest bij een vuurtoren. Zo mooi om dat te zien!!

Alleen reizen.. Ik heb de bus en trein gepakt om vervolgens 4 uur te reizen naar Brisbane. Eenmaal aangekomen in de grote stad was ik ontzettend moe. Maarja geen tijd voor rust. Ik wist dat Vincent en Emiel in het zelfde hostel zaten als mij en ik hun daar zou zien( 2 jongens van de groepsreis ). We zijn naar de Australia Zoo geweest wat een hele grote dierentuin is van de Crocodile Hunter. Dat was echt geweldig om te zien. Gister heb ik Erik opgezocht( ook een jongen van de groepsreis ) om naar Southbank te gaan zwemmen een soort zwembad met aangelegd strandje. Daarna zijn we nog naar de Botanic Garden geweest want hij had daar s'morgens een python gezien en hij lag er nog! Hij had eieren gelegd dus we gaan vandaag nog even kijken. De lizzards van 40cm enzo lopen hier echt overal zelfs in de hostels. Gisteravond ben ik nog uitgeweest met 2 nederlandse meisjes en 1 engels meisje. Leuk om mensen te leren kennen waar je vervolgens een hele leuke avond mee hebt.
Vanmiddag ga ik bbqen bij Southbank met Erik, een paar vrienden en vriendinnen en nog 2 anderen jongens van de groepsreis die ik gisteravond weer bij toeval tegen kwam. Daarna ga ik samen met Liam ( een homo uit Wales ) die ik in 1770 heb leren kennen naar de open air cinema. Elke avond draaien hier gratis kerst films op groot scherm. Vanavond gaan we naar The Polar Express, hoe leuk :D! Ook is er iedere avond een Christmas Parade. Ik vind dat het iets weg heeft van carnaval...

Ik heb voorlopig goede vooruitzichten. Heel veel bekenden en zondag ga ik dan eindelijk naar Martje om samen kerst en nieuwjaar te vieren hier in Brisbane. Aankomende week nog mijn laatste tourtjes boeken voor Australie en dan gaat de reis al naar Nieuw Zeeland!

Unbelieveable how time fly's! Ik mis thuis ontzettend maar de gedachten dat ik hier nog mag genieten en dat ik deze kans heb gekregen om zoveel moois te zien en doen maakt me super gelukkig op dit moment.

DUS, NO WORRIES!

  • 19 December 2013 - 08:03

    Jody:

    Mel je bent de beste!! Heb zoon zin je weer te zien!! Dikke kus xx

  • 19 December 2013 - 10:52

    Anouk:

    Wow Mel, wat vliegt de tijd voorbij!!!
    Superfijn dat je uit je dip bent gekomen en weer lol maakt. Genieten daar en je gedachten niet op het werk zetten. Dat komt wel weer als je terug bent. En ook daar nog niet aan denken, want voor je het weet is het weer voorbij...
    Een hele fijne kerst gewenst alvast, vier oud&nieuw daar zodat je het NOOIT meer gaat vergeten... Enjoy!!!

    Liefs Anouk

  • 19 December 2013 - 11:40

    Carly:

    hoi mel nu de laatste dagen in australie en dan op naar nieuw-zeeland voor nieuwe avonturen.Daarna kan ik de dagen gaan aftellen en me verheugen op je thuiskomst.ik mis je heel erg vooral nu met kerst.ik ben blij als het vliegtuig land op schiphol.ik hoop dat je nog veel plezier hebt.fijne kerstdagen gewenst en een goede roets.veel liefs en kusjes van mam pap linda chantal robin en koen.

  • 19 December 2013 - 14:57

    Ria:

    Lieve Melanie, geniet er maar met volle teugen van! Fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig 2014 gewenst. Ik geniet van je verhalen daar, ben benieuwd naar die van Nieuw Zeeland. Xxxxxknuffel

  • 19 December 2013 - 23:24

    Anneliesel Suppers:

    Hey Mel, in New Zealand kom je weer in een andere wereld terecht.Dat was mijn ervaring. Ik zag het een beetje als Europa alles onder een dak. Geniet er van maar vooral Merrie Chrismis and à happy new year, il mis you. een dikke kusssssssssss.

  • 20 December 2013 - 15:46

    Marianne:

    Hoi Melanie, Leuk weer wat van je te lezen, wat maak je toch allemaal mee. Gelukkig meestal leuke dingen. behalve op de boerderij. alvast veel plezier in Nieuw Zeeland. En natuurlijk Prettige Kerst en alle goeds voor 2014! groetjes en xxx Marianne

  • 21 December 2013 - 17:56

    Roos:

    Hoi Melanie,

    Vanuit het kille Siebengewald , wens ik jou een fijne (warme) kerst en een goeie start van het nieuwe jaar.

    Groetjes,

    Roos

  • 24 December 2013 - 19:01

    Annie:

    Hey Melanie,

    wij wensen jou een gezellig kerstfeest en een knallend 2014!!! én genieten meisje!!

    Annie&Theo

  • 27 December 2013 - 08:14

    Wendy:

    Ha Mel,

    Weet je ,je hebt toch iets geleerd van die farm. Je weet nu dat alleen in de outback niet zo je ding is en waarom je juist wel belang aan hecht.
    Dat is ook waardevol moet je maar denken.
    Hele fijne dagen en feest ze met oud en nieuw in Brisbane.

    Maak mooie herinneringen:)

    liefs wendy xxx

  • 31 December 2013 - 17:24

    Hennie En Dinie:

    Hai Melanie,

    Bij ons is het bijna zover nog een kleine 6 uur, jij zit al in het nieuwe jaar!
    Wij wensen jou heel veel gezondheid en alle geluk voor 2014!!
    Je zult nu nog wel aan het feesten zijn! maar als je je roes hebt uitgeslapen wensen we je nog heel veel plezier en geniet van je laatste maand Down Under.

    Tot snel in februari.

    Kus en groetjes,

    Hennie en Dinie

  • 02 Januari 2014 - 15:19

    Willy En Wilma:

    Hi Melanie

    2 Januari alweer!! Ben jij de Feestdagen goed door gekomen? Vast wel. Bij deze willen we jouw een super mooi en nogmaals een reislustig Nieuwjaar toewensen! Want je bent er nog niet mee klaar hoor. Ook Nieuw Zeeland is geweldig mooi. Vlieg je vanaf Brisbane of moet je nog terug naar Sydney? In ieder geval, goeie reis de 7e. Have fun!!!
    XX Willy & Wilma XX

  • 06 Januari 2014 - 19:38

    Tien En Frits:

    Hey Lieverd.Met jou gaat alles goed zo te lezen,Fantastische Mel,wat een geweldig mooi avontuur.Ik mis je ontzettend,ook Team Bleijenbeek mis ik erg,en de gasten.Maar wij zijn ontzettend warm onthaalt in Heelsum,en daar gaan we voor.We hebben al veel werk verzet,dus dat komt goed.Geniet jij nog maar lekker,en dit pakken ze je nooit meer af.Heel veel liefs van Frits en 10 en Max .Tot gauw in februari,dikke kus.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 11489

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 02 Februari 2014

Travel Australia & New Zealand

Landen bezocht: